تلفن : 09191416044
منوی دسته بندی

ماده مخدر فلاکا یا زامبی چیست ؟

مواد مخدر فلاکا یا زامبی چیست علایم و عوارض مصرف

ماده مخدر فلاکا یا زامبی چیست ؟

فلاکا ماده ی مخدر و توهم زایی که شبیه سنگریزه های ته آکواریوم است.

ماده مخدر فلاکا یا گروِل کریستاله های سفید رنگی که از زیرمجموعه مواد مخدر نمک حمام می باشد. فلاکا از ترکیبات موادی مانند هرویین و متافتامین، آمفتامین و محرک های کتینون که از گروه آلفا پی-وی-پی هستند استخراج می شود. ماده مخدر فلاکا ماده ای شیمیایی و مصنوعی بوده که در آشپزخانه های غیرمجاز در مقادیر بسیار بالایی تولید می شود.

ماده مخدر فلاکا یا زامبی چیست و عوارض مصرف آن

عوارض مصرف فلاکا چیست؟

مصرف فلاکا مانند مصرف سایر مواد محرک منجر به افزایش ترشح دوپامین در مغز می‌شود. دوپامین یک انتقال‌دهنده عصبی است که به تنظیم مراکز پاداش و لذت مغز کمک می‌کند.از سوی دیگر، فلاکا مانع از بازجذب دوپامین توسط سلول‌های مغزی می‌شود و درنتیجه احساس سرخوشی شدیدی را ایجاد می‌کند.

مشابه کوکائین و آمفتامین، عوارض فلاکا در کوتاه‌مدت عبارت‌اند از:

  • احساس سرخوشی
  • ضربان قلب سریع و تپش قلب
  • افزایش فشارخون
  • گوش‌به‌زنگی
  • رفتار خشونت‌آمیز

این عوارض ناخوشایند باعث شده است که برای اشاره به این ماده، از عنوان فلاکا زامبی استفاده شود. از سوی دیگر، وقتی فلاکا در حال خروج از بدن است می‌تواند منجر به علائمی مثل خستگی و افسردگی شود.

این احساس باعث می‌شود که بسیاری از مصرف‌کنندگان دوباره شروع به مصرف فلاکا کنند تا از شر احساسات منفی خلاص شوند. درنتیجه این مسئله، اعتیاد می‌تواند ایجاد شود. همانطور که نسبت به ماده تحمل ایجاد می‌شود، فرد دائما باید مصرف خود را افزایش دهد و درنهایت ممکن است در معرض مرگ قرار گیرد.

فلاکا زامبی

اعتیاد به فلاکا چگونه درمان می‌شود؟

اگرچه فلاکا پیامدهای منفی بسیار آسیب‌رسانی دارد اما برخی افراد به مصرف آن ادامه می‌دهند. یکی از علل اصلی این مسئله، مقرون‌به‌صرفه بودن این ماده مخدر است. فلاکا در ایران نسبت به کوکائین ارزان‌تر و قابل‌دسترس‌تر است و اثرات آن نیز طولانی‌تر و شدیدتر است.

برای کاهش میل به مصرف،ایجاد بیزاری ، پاکسازی کامل ،رفع وسوسه ذهنی و برای درمان علائمی مانند روان‌پریشی یا آشفتگی مشاوره با متخصصین ضروری است .

جاوید نعیمی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *